Sleepover

Någonting jag blivit lite grand på senaste tiden är tonårsnostalgisk. Jag saknar inte allt, men en del, som hörde till. Jag tänker alldeles särskilt på det här med att sova över hos folk. Nuförti'n kanske inte sovsällskapet tryter, men det är oftast inte några mysiga slumber parties med kompisarna det rör sig om i så fall, det där när man hänger med sina homies och bestämmer sig för att stanna och säkert glömt tandborsten men äsch vad gör det. Det gjorde jag hela tiden, och det var så många kvällar man låg uppe och pratade tills man däckade och somnade och vaknade med smink i ögonen och åt godis till frukost och tittade på Svampbob och segade sig hem på morgonen för att duscha och byta om innan man skulle iväg någonstans igen. Titta bara vad mysigt det var!







 


Aah madrasser på golvet och hundra täcken. Nästan varendaste helg hos någon kompis. Jag borde bli bättre på det där. Vilken kväll som helst blir ju bättre om den inte slutar med "och sen drog vi hem". Därför ska jag säga tusen tack till finaste Ebba som fyllde år häromveckan, övertalade oss att sova över och bjöd på pannkaksfrukost på morgonen. Vet ni vad det var? Det var fett mysigt.

Tresked och gryniga tänder från Vanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0