Manskroppen

Hej! Veckans tema är "snygga människor".

Jag var på en födelsedagsfest i helgen där det diskuterades huruvida manskroppar överhuvudtaget är estetiskt tilltalande, och om hur ofta man talar om kvinnokroppar på ett sådär romantiserande vis. Vackra midjor och höftens linjer och välvda bröst som sakta häver sig osv osv. Manskroppen hade särskilt männen i sällskapet svårt att se någon skönhet i. Jag tänkte inte så mycket på det då.

Men senare, då tänkte jag på nyckelben som slingrar sig ner mot ett slätt bröst, lockar som faller ned i pannan, på fräknar som utspillda smultron i nacken, på nakna ryggar och skuldror som rör sig hos någon som håller på med något annat, ryggradens grunda dike längst med dem, på fingrar som rör sig koncentrerat när man pysslar med något, tunna handleder och snygga ben i välsittande byxor. Och åh mina vänner, då tänkte jag att visst fan är manskroppar vackra. Damnit om jag inte är glad och tacksam som får titta på dem.

Mmmmmm prrr från Vanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0