älskade nour

Veckans tema är "mina förebilder". Jag tänkte skriva om den coolaste kvinnan jag vet just nu. Nour El-Refai är tamigfan ett geni. Så himla vettig och smart och eldig och bara så rätt. Åh. 
 
 
 
Hon är bara fem år äldre än oss men hon har hunnit med så himla mycket. Ni vet nog det mesta men vad ni kanske inte vet är att hon spelar Amadeus - alltså Mozart - i en föreställning på örebro länsteater i höst. Jag är fett taggad.
 
Jag tycker att hon är så himla inspirerande, och jag tycker alla unga människor borde ha henne som förebild.  
Häromdagen hittade jag hennes sommarprat från 2009. Det kan man lyssna på här. Gör det, det är jättebra. Hon pratar om feminism och kattungar och hur det var att vara barn.
 
På youtube finns hon lite också, gå in och titta för att få nytt hopp om mänskligheten. Undvik kommentarsfälten bara. 
 
Puss och hej
Nina
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0