vanda min vanda

Vanda, min fina. Att vi delat blogg i ett år är ett strålande påfund. Att vi umgås är en ännu bättre idé. Det är lustigt, trots att vi känt varandra sedan vi var små elvaåringar är det som att vår vänskap hela tiden finner nya djup. Just som det ska vara!!

Året som gått sedan den här bloggen först såg dagens ljus har varit händelserik, och det känns som att man är i den åldern då ett år inte ser ut att göra så stor skillnad, men på insidan händer jättemycket. Hahah herregud vilken formulering. Nå. Vanda har alltid varit så himla klok. Så vettig. Och det känns som att hon landat i det ännu mer under det senaste året. Och hundra kvällar med te i hennes kök har gjort mig klokare, det känns som att jag går från varje möte med ett lugn och en visshet om att allt kommer att ordna sig.  Hon säger rätt saker när jag är ledsen, och vet när hon inte ska säga något alls.
Och jag uppskattar att jag kan ha en eldig feministisk diskussion i hennes kök eller ligga i hennes soffa och bli kliad på ryggen och inte tänka alls, och båda delarna av umgänget är lika givande. Bra kvinna den där!!!

Åh ja. Långa fredagspussar från Nina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0