Turbomellis

Hej vänner!

För er som inte är veganer eller så tänkte jag tipsa om det perfekta mellanmålet när man inte orkar laga någonting som tar lång tid, men ändå vill har något rejälare än en frukt och kanske något varmt i magen. Det går fortare än gröt men är lika gott! (Jag vet att vissa hatar konsistensen, men jag tycker den är härlig). Jag pratar om äggröra, eller scrambled eggs, som det heter på engelska.



Man vispar bara ihop två ägg, två matskedar grädde, och lite salt och peppar. Sen häller man ner det med en klick smör i stekpannan, och rör rör rör tills den stelnat och geggat ihop sig. Vissa gillar när den är fast och torr och andra gillar när den är lite rinnig, det är ju upp till var och en! Jag gillar lite halvgeggig röra jag. Sen kan man såklart servera grönsaker eller riven ost eller någonting till om man är lagd åt det hållet. Men jag tycker det passar fint som det är till en bit bröd.

Klart slut! Från Vanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0