tankesmedjan

Hej hej hej!
Idag är det söndag och jag har just kommit hem från en körhelg på en ö utanför stockholm. Eftersom det är söndag ska jag ge er ett tips och jag skulle kunna tipsa om havsbad i mars, tunna sidenlakan som tar ingen plats i väskan, johannespassionen, vad man inte ska servera som vegetariskt alternativ eller skärgården i solnedgången. Men det ska jag inte!

Jag ska tipsa er om tankesmedjan i p3! Jag tror nog de flesta av er är bekanta med detta eminenta satirprogram, med bland andra Liv Strömquist, Nanna Johansson och Sara Hansson. Men om detta är helt nytt för er är det definitivt värt en lyssning! Helt fantastiskt smart och roande!
Ska delge er några fina klipp med två av mina favoritkrönikörer!! Tankesmedjan är en ganska ny upptäckt för mig, så jag har snöat in mig på ett par av dem, men glädjer mig åt hur mycket mer det finns att upptäcka i arkivet!

Nå, lyssna!
Nanna om halalslakt och kvinnoförtryck
Sara om Stieg Larssons bok som blev film
Sara om migrationsverkets samarbete med Bamse
Nanna om John Gray (mannen som skrev "Män är från mars, kvinnor från venus") på besök i Skavlan
Sara om en manlighet i kris
Nanna om att gratulera på internationella kvinnodagen

Ack så roligt!
Nu ska jag sova och vakna upp till en vecka som inte är den här.
Puss och godnatt, er Nina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0