böcker på temat

Hej läsare!

Idag tänkte jag tipsa om två böcker om mansrollen. De har båda ett par år på nacken men jag tror de fortfarande är ganska aktuella!

Först är det Susan Faludis Ställd. Jag måste erkänna att jag inte läst den själv, men planerar att göra det sssnnnaarrrttt. Hon är en amerikansk författare, så den handlar om den amerikanske mannen. Men den är nog inte mindre intressant för det! Faludi skrev senare Backlash, och den blev en av de mest omtalade böckerna inom den nutida feminismen. Ställd sägs ha hamnat i skuggan av den boken. Men nu vet ni att den finns, så läs den! Det tänker jag göra.

Mitt andra tips är Med uppenbar känsla för stil. Det är en svensk bok, skriven av Stefan Mendel-Enk. Den är betydligt mer lättläst. Något man kan ha i väskan och läsa på tunnelbanan. Det kan man visserligen med vilken bok som helst, men denna kräver inte så fruktansvärt mycket av sin läsare, om vi säger så.

Det var allt för idag!
Nina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0