Reggev hummus

Hej vänner! Veckans tema är "mysigt", och jag tänkte tipsa om en restaurang i huvudstaden. 
 
På ringvägen 145, mellan skanstull och renstiernas gata ungefär gömmer sig en pytteliten hummusrestaurang. Reggev hummus heter den. Åh. Jag har bara varit där två gånger tror jag, och således inte hunnit äta mycket på menyn men det jag ätit har varit alldeles strålande! Man kan välja mellan en massa olika hummussorter med grönsaksgrytor eller kött i om man gillar det. Till det får man pitabröd och en skål syrade grönsaker. Mmm. 
 
När jag var där senast åt jag en Baz veg - rekommenderas!! En skål med ljummen hummus med tomat-grönsaksgryta ovanpå. På det ett pocherat ägg. Fantastiskt, beställ det! Det är dessutom inte särskilt dyrt. Till det kan man dricka deras lemon-nana - citronvatten/lemonad med mynta i. 
 
De har en liten uteservering och några bord inne, deras kaffe ska vara fett bra och deras saffransglass också.
Gå dit!!
 
Puss
Nina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0