kontoret

Jag har berättat om mina kunder, nu tänkte jag berätta lite om kontoret där jag jobbar!
Det är inte ett mysigt kontor, det är fult och litet och ganska ocharmigt. Men jag gillar det. Och vet ni varför? Jo:

För ingen har skor, då kan man sitta lite hur man vill, ha fötterna på skrivbordet till exempel. Vissa har lurviga monstertofflor på fötterna. Det är fint tycker jag.

Det är noll dresscode. De skönaste och fulaste kläderna funkar utmärkt för kunderna ser ändå inte hur man ser ut, och kollegorna hinner man sällan prata med.

Det hänger en lapp med städregler på väggen. Det roliga är inte att det hänger en lapp med städregler på väggen, det är löjligt att det ska behöva göra det. Det roliga är att det första jag tänkte på när jag såg den var att det står "torska av" och inte torka av. Och en dag när jag kom till jobbet var det någon som illustrerat instruktionslappen.


Vi har en chattvägg i högerspalten på vår huvudsida. Oftast skriver folk saker som "vem faan kopplade en kund till bengt-ove åkerman när hon skulle till bert-ove åkerlund. hon ringde mig nu och var skitsur!! ska det vara så svårt!?" Sånt är inte så kul. Men den här konversationen igår var kul:
Lisa:
någon som vet vad frojhet rehabiliteringscenter i malmö är?
eller froyet freud, freut froyd? hon kan inte stava o jag hittar ingenting på f.

Sebbe:
haha fick henne nu, fröet sa hon tydligen

Det här med dialekter alltså.

Sen finns det saker jag inte gillar. Som att det, som sagt, är fult. Och att man knappt pratar med sina kollegor. Att det är ett ständigt mummel runt omkring en för att alla är inne i samtal och vi sitter ganska tätt. Och att det ibland känns lite som en ungdomsgård. Men med tanke på att majoriteten av alla som jobbar där är unga människor som funderar på vad de ska ägna livet åt är det väl inte så konstigt.

Och med det önskar jag er en trevlig helg!
Nina

Kommentarer
Postat av: hej igen

och där fick jag svaret på frågan jag ställde i din blogg. har också alltid tänkt på att det står torska. och blev så glad när det kom dit en torsk. har vi pratat om det här förut? det har vi nog.

2012-02-10 @ 03:30:05
Postat av: Nina

haha ja både svar här och där! nej jag tror inte vi pratat om det men ack så fin den är. haha a propos fiskar kopplade jag till en fisktransportfirma i göteborg häromdagen, deras slogan var "en fena på transporter" typiskt göteborgare

2012-02-10 @ 16:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0