Hugo och Melker hjärta Silvis

Om ni är i Göteborg någon gång, och vill äta någonstans, så skulle jag vilja tipsa er om Silvis. Det är en liten palestinsk restaurang på Nordhemsgatan 18. Där var jag och åt häromdagen. Det märks att det är en restaurang där man ska sitta och äta länge, konversera, ta sin tid och umgås. Dock är den visst väldigt populär och nästan alltid full, vi fick med nöd och näppe ett litet bord i ett hörn, så det är nog bäst man bokar bord i förväg. Maten var fett god, åt en grönsaksgryta med zucchini, men jag tror det roligaste är att äta tapas på riktigt medelhavsmanér. De hade en i det närmaste oändlig lista med olika smårätter att beställa in. Det ska jag göra om jag går dit igen.


Bilden är från hemsidan.

Och om ni tar en te på maten, kostar ett glas te på traditionellt arabiskt vis bara fem kronor. (och smakar earl grey)

Hälsningar från Vanda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0