veckans tema är "när jag gick i sexan"

Och när jag gick i sexan började jag hänga med den här tjejen:


Just den här helgen var vi i hennes familjs hus i vallentuna. Jag minns att jag matchade manchesterbyxor med prickig kjol och mitt hår hade jag liksom klippt själv. Det såg inge vidare ut. Vad Ellinor hade på sig ser ni ju.
Egentligen hade Elli och jag setts många år tidigare, när vi sprang runt i ett gult tält på en gräsmatta på gotland i mitten av nittiotalet, men det var i sexan som vi blev vänner. Vi läste tyska tillsammans och sjöng första satsen ur matteuspassionen för gruppen en dag när vi glömt göra läxan (hur knäppt?!), satt på kyrkläktaren och läste Frida under paus på en lång konsert. Vi promenerade och tittade på film och sjöng i kör.

Så var vi vänner ett tag och sen var vi inte vänner längre men sen blev vi vänner igen och det är så himla bra!! Och vet ni? Nu bor vi ihop.

Onsdagshälsningar från Nina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0