Dagens middag


Glad broccoli. Nu död.

När man kommer från skolan halv åtta för man har repat hela eftermiddagen och fram tills sju och sen cyklat hem.. Då är man trött. Jättetrött. Då är det bra att äta. Så det har jag just gjort. Det här var min mat:

Bönor, tomat. Potatis. Broccoli. Ostsås. Ett skärpt öga anar även en sesamnugget i hörnet. När jag var liten brukade jag låtsas att sesamnuggets var fisk. Nåväl. Dagens middag gör sig inte bra på bild, men den gjorde gott i min mage.

Fast man kommer hem när alla redan ätit kan man få sällskap i köket av sin mamma. Det är hennes fötter som sticker upp bakom bordet.
Barfota var även jag.

Och till efterrätt drack jag tranbärssaft.

Och det var allt för idag. Inom en snar framtid får ni se en annan middag, tjoho.
Puss och kram och sånt där.
Nina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0