Den om ketchup

Veckans tema är "guilty pleasures", och jag klurade och klurade. Förut tyckte jag att allt jag gjorde var pinsamt, att jag gillade böckerna och tv-programmen jag gillade, och min största skräck var att folk skulle tycka jag lyssnade på töntig musik. Om någon skulle säga att jag hade töntig musiksmak nu skulle jag mest tycka att de var töntar som kände tat de behövde påpeka det. Och dålig tv kollar jag inte på längre. Men jag kom på en sak som jag gillar fast det egentligen inte alls är ok: ketchup. Bara ordet frå mig att rysa, men trots det så var det en del av lunchen jag åt alldeles nyss. Mm.

Jag är ganska kräsen när det gäller mat, om jag jämför med många i min ålder i alla fall. Jag är ingen vinexpert eller sann ostkännare, såklart inte. Men en tråkig måltid får mig att rygga tillbaka. Quornprodukter och halvfabrikat som inte ger en måltid med kärlek i (haha), äeh. Det hela handlar väl om att jag är uppväxt med bra mat, klart man blir bortskämd. Och det är därför jag inte förstår grejen med ketchup. Det får liksom inte plats i köket där surdegsbaguetten och brieosten redan huserar. Det känns liksom lite så här:


Ja, jag skäms. Men vad gör man. The heart wants what the heart wants liksom. Även om det råkar vara ketchup just idag. Men snart ska jag växa upp, då får ketchupen stanna på den sidan där folk kokar potatisar utan skal, bryter spagettin i två innan de lägger den i kastrullen, säger att en big mac är den största smakupplevelsen man kan få, och har grädde i linssoppa.
Nina

Kommentarer
Postat av: Ellinor

HALLÅ DET ÄR VÄL INGET FEL ATT BRYTA SPAGHETTIN I TVÅ?



Sen så är det väl inte så tokigt att gilla ketchup. Du ska nog känna mer plesure än guilty. Fast man kanske inte ska spruta ketchup på en fin måltid nån har lagat. Jag kan bli lite sur när Freja förstör mat jag lagat genom att hälla på massa ketchup. Ketchup har man bara på korv. Bara. Och korv är inte gott.

2011-06-13 @ 18:40:49
URL: http://tlobok.blogg.se/
Postat av: Vanda

Hahaha! Gud vilket roligt tema det här var känner jag. Ellinor är snäll, jag tycker ketchup är mer "guilty" än "pleasure". Men man måste få ha några skämmiga vanor!



Det konstigaste är folk som har ketchup på pasta med tomatsås. Det kommer jag aldrig förstå!

2011-06-13 @ 21:10:29
Postat av: Nina

Men jo om man delar den i två så tappar man ju hela känslan med spagetti, då kan man lika gärna äta... makaroner!

2011-06-14 @ 10:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0