drömmen om tvåtusentolv

Hej hej hej! Hoppas ni hade en fin jul!

 

Temat för veckan är 2012, roligt va? Kanske är temat för nästa vecka 2013, vem vet?  Men det avhandlas i så fall då. Nu är det nu och 2012 som gäller och jag ska berätta om min största förhoppning det här året.

 

Jag vill så himla gärna flytta hemifrån. Att finna lägenhet i Stockholm är, som ni kanske är bekanta med, inte så mycket enklare än att få en kamel genom ett nålsöga. Men jag tänker att det kanske kan gå ändå! För jag drömmer om att inreda ett kök, om tapeter ovanför sängen, bara klänningar i garderoben och kanske en katt som heter Sleipner. Om en ganska lång tunnelbaneresa hem och en affär med konstiga grönsaker och turkiskt bröd. Om att komma hem och inte störa föräldrar och om bord med perstorpsplatta, och blått porslin. Om unga kvinnor som kanske plötsligt är ens familj i stället och om ett piano inklämt i det lilla rum jag kommer ha.

 

Ja, kanske nästa år. Det är min dröm!

Nina



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0