Hatplagget

Hej vänner! Veckans tema är "kläder" och jag ska skriva om mitt hatplagg. Jag har redan skrivit ett inlägg om det, men måste göra det igen. Ni vet kanske redan vad jag pratar om. Behån.

(Brasklapp: Jag förstår att folk med stora, tunga bröst behöver behå för att inte få ont i ryggen. Detta gäller inte er!)

Det jag vill fokusera på är det som jag tänker på som det onödiga behåanvändandet. Så många ladies med små bröst använder behå ändå. Och av de jag pratat med verkar det absolut främsta skälet vara inte stöd, utan kosmetiskt/anständighet. Antingen uppskattar folk inte hur deras bröst ser ut, eller så tycker de att det känns vulgärt att bröstvårtorna syns genom kläderna. Jag skulle kunna skriva ett helt inlägg om hur konstigt det är att kvinnliga nipples anses oanständiga, medan manliga inte gör det (och visst kan man ju anse att folk inte bör gå utan tröja, men vafan om bröstvårtorna syns GENOM kläderna får väl folk låta bli att studera dem så jävla noga om deras existens nu provocerar dem så mycket). Men! Det ska jag inte bemöta idag! Idag ska jag komma med ett slagfärdigt argument mot de som påstår att det är "snyggare" med behå än utan. Ja där står ni framför spegeln och har runda, släta bröst, tryggt inneslutna i tygkupor. Lookin' good! MEN har ni tänkt på en sak?



Med behå.



Utan behå.

Aaa juste. Man får helt enkelt välja om man ska vara snygg fram eller bak. Tur att jag varnade er i tid!

Vanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0