girls

Hej läsare!
Idag är det söndag så jag ska tipsa om något. Veckans söndagstips är en ny tv-serie som jag just börjat titta på. Girls heter den och den handlar om ja, girls helt enkelt. Ett tjejgäng i tjugofemårsåldern, i new york precis just nu. Den har jämförts med Sex and the city och sagts skildra "det riktiga new york", till skillnad från sex and the city som mest skildrar ett lyxliv.

Det kan man hålla med om, men jag tycker den här serien är så mycket bättre än sex and the city av en annan anledning. Sex and the city är tio år gammal, och skriven av en medelålders man. Det märks. Det är som att kvinnorna spelar en parodi på den stereotypa kvinnan. Äeh. Girls däremot är nu och skriven av en kvinna i tjugofemårsåldern. Det är förresten hon som spelar huvudrollen. Det känns liksom lite mer äkta.

Den har just börjat gå på svensk tv, men jag tittar här. Det kan man göra.

Rekommenderas!
Glad söndag, Nina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0