en bok

Hej läsare! Idag är det söndag så jag ska ge er ett tips. Det är en alldeles fantastiskt fin söndag. Tänkte tipsa om kaffe på balkongen men det känns lite tunt, dessutom har ju inte alla en balkong. Men en sak som de allra flesta äger är ett bibliotekskort! Jag ska tipsa om en bok jag läser nu.


Det är en bok som många känner till tror jag, men jag vet inte hur många som läst den. Jag har just börjat! Det är Pappan och havet av Tove Jansson. Det är sensommar i mumindalen och muminpappan tar med familjen ut till en ö för de ska lämna mumindalen och börja om på nytt på en annan plats. Vad som händer sen vet jag inte för jag har bara hunnit till mitten av andra kapitlet.

Jag älskar hur Tove Jansson skriver. Inledningen liksom:
"En obestämd eftermiddag i slutet av augusti gick en pappa omkring i sin trädgård och kände sig onödig. Han visste inte vad han skulle göra av sig, för allt som fanns att göra var redan gjort eller så höll någon annan på med det."

Åh läs den!
Puss från Nina

Kommentarer
Postat av: Elli

Jag har varken balkong eller bibliotekskort :( :( känner mig diskriminerad :(

Svar: ledsen att jag kränkte dig!!!!
Nina och Vanda

2012-06-18 @ 02:23:31
Postat av: Elli

Däremot har jag den boken hemma, men det är en annan femma!

2012-06-18 @ 02:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0