six feet under

Veckans tips är en tv-serie! Tv-serier kan ju vara något av det mest geniala som uppfunnits, som en film som aldrig tar slut. Den senaste tiden har jag kollat på en amerikansk serie som jag hört talas om i flera år men aldrig upptäckt riktigt, förrns nu då.

Det är, som ni kan se i rubriken, Six feet under. Den handlar om en ganska så dysfunktionell familj som driver en begravningsbyrå, och deras liv och relationer (som alla serier). Varje avsnitt börjar med att en människa dör, och särskilt i de första säsongerna går de döda igen och besöker de som jobbar på byrån. Jag vet inte hur jag ska förklara den men den är himla bra, snygg, välgjord och rolig och gripande.






Se den, för bövelen! Jag brukar kolla på streamingsidor, typ denna.

Glad söndag!
Nina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0