oh deer

Hej läsare!

Veckans tema är fotografi, och jag tänkte inleda med ett par riktiga höjdarbilder jag sett under veckan. Internet kryllar ju, som ni vet, inte bara av porr och idioter utan även av miljontals inspirationsbilder. Det finns inget slut på ala tumblr:s och flickrfavoritistor med bilder på sockervadd och tyllkjolar, pasteller, nakna axlar, och en förbannad mängd rådjur. Det kan ju vara fint, men ibland blir det ju bara för mycket.

Har man som jag ett jobb där man sitter mycket vid datorn är det lätt att bläddra sig igenom många samlingar med såna här bilder. Ack ja, helgens favoriter:

Svartvitt, naket och... en padda i förgrunden. 

Femtonåring med dött hjortdjur 1

Femtonåring med dött hjortdjur 2.

(klickar ni på de två första kommer ni till källan, var den sista har sitt ursprung vet jag tyvärr inte!)

Och alltså ja, klart det finns mycket fint, klart folk kan fota! (men det finns givetvis saker man kan ifrågasätta med den här estetiken, att flickorna som ofta porträtteras kanske är lite väl unga och för smala, men vi tar inte det idag) Men ibland blir man ju lite matt. Därför ska min nästa engångskamera fyllas med vänner som röker i motljus, nakna män med döda fåglar i famnen och kragar och kafkaböcker. Allt i pastell, givetvis.

преданный вам,
Nina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0