"Får du betalt för att jobba här?"

Hej! Jag jobbar ju som kanske är bekant inte på nummerupplysningen. Jag jobbar som lärarvikarie i grundskolan. När en ordinarie lärare är borta ringer de poolen där jag är anställd, sen ringer de mig och frågar om jag kan jobba, sen åker jag iväg och är lärare i dess ställe. Det är väldigt roligt men ibland blir det ju lite tjatigt, som med det mesta! Jag tänkte skriva en liten lista över de absolut vanligaste frågorna jag får på jobbet, från elever i åldrarna typ 8-15 år.

"Hur gammal är du?"

"Har du pojkvän?"

"Är det där ditt riktiga hår?"

"Var är [ordinarie lärarens namn]?"

"Åhnej, har vi vikarie IGEN?!"

"Vet du vem Justin Bieber/Mangemakers/Edward Cullen är?"

Och sist men inte minst, den allra allra vanligaste. Alla tror de är lite finurliga som kommit på den men jag tror ärligt talat att jag inte haft en enda klass som varit äldre än lågstadiet som inte frågat det:

"Kan inte vi få sluta tidigare idag?"


Det får de aldrig.

Puss från vikarievanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0