SEX!!!

Kära läsare! Den här veckan åker Nina bort och förlustar sig i Östeuropa, så det blir bara jag som bloggar. För att fira det fick jag det hetaste temat någonsin att skriva om, nämligen SEX! (fick välja mellan det och alkohol, men vafan) På Cykels inrådan planerar jag att skriva sex inlägg den här veckan. Sex inlägg om sex alltså. Engage pepp!



Det första blir den roliga historien om när vi skulle skriva sonetter i Engelska B i tvåan. Det är väldigt strikta regler kring hur man skriver en sonett, och hur den ska vara till uppbyggnaden. Den ska bestå av tre verser om fyra rader + två rader till. De fyra representerar varsitt avsnitt av dikten: introduktion, diskussion, klimax, sammanfattning. (Typ, det här är vad jag drar mig till minnes från lektionen) Man ska presentera en metafor i första delen, vilken resten av dikten ska handla om. Något ditåt! Och av någon anledning fick hela uppbyggnaden mig att tänka på ett samlag. Så jag tänkte att jag skulle skriva min engelskasonett som ett samlag, fast ytterst metaforiskt (som sig bör när man skriver sonett!) och se om min lärare skulle märka något. De fyra olika sektionerna av dikten fick representera förspel, samlag, klimax och sammanfattning. (Brasklapp: Jag skrev ett utkast i tanken om att redigera det senare, men orkade inte. Så den är helt obearbetad och skulle säkert kunna vara bättre!) Här kommer den, på jambisk pentameter:

Tonight, the stars that are your eyes are veiled
As if a gentle mist have filled the sky
I seek, by secret paths which I have trailed
To find that sweetest rose, so smooth and shy.
As precious is that rose as jewels yonder
And I prepare to taste it bit by bit
How it thrills me, fills me full of wonder
It conquers me, and still I conquer it.
It stuns me, gently, with the power of
The greatest ocean crushing to the shore
And as I cry and fly and soar above
I will cry never- and forever more.
I tell you, as I kneel before your feet
That ne'er before I've wept a tear that sweet.

Ah. Engelsklärarens utlåtande: "Beautiful and enigmatic. Keep it up!" Undrar om han fattade. Haha.

Puss och snusk från Vanda!

Kommentarer
Postat av: Cykel

YES!! Sex inlägg om sex, som jag längtat :D:D Haha.



Och det må jag säga, mycket berörande sonett.

2011-08-18 @ 22:09:14
URL: http://cykels.blogspot.com
Postat av: kai

has filled the sky?

2011-08-21 @ 18:28:02
URL: http://pointlessanecdotes.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0