Aksels söndagstips om skörbjugg

Kära vänner! Veckan har tillbringats i en rymd av visa uppenbarelser. En av dessa fick jag mig tilldelad i ett kök av en vilt gestikulerande blondin. Han förtäljde mig historien om hurusom han haft skörbjugg. Tandläkaren hade sagt att han inte skulle ha några tänder kvar vid tjugofem om han inte skärpte sig. Men han skärpte sig lite i alla fall för de satt fortfarande kvar!
Han hade kommit underfund med något. På bordet låg ett kryddat kålhuvud och en burk koncentrerad citronsaft. "Om man tar kål, häller på grillkrydda och sånhär citronsyra, då smakar det precis som den där äckliga smaken man har i munnen när man har skörbjugg! Testa!"
Detta tips kände jag var värt att delge er. Den som aldrig kunnat återskapa smaken av skörbjugg, den har inte levt!
Poz från Vanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0