the blair witch project

Idag tänkte jag tipsa om en film jag inte sett på flera år. Jag tror de flesta har sett den, den känns som något man "måste" se, men kanske är den ny för någon läsare!
I slutet av nittiotalet publicerades artiklar i amerikansk tidning om att tre ungdomar försvunnit i en skog några år tidigare, och att man nu funnit deras videokameror. De här ungdomarna har varit ute i skogen för att lösa mysteriet med en häxa som sägs bo där. Det verkar som en löjlig idé först men PLÖTSLIGT PANG så vaknar de om morgnarna och det är konstiga steninstallationer runt deras tält, och det hänger konstiga saker i träd. Och det går bara utför, vill jag minnas.


Men detta är såklart bara genialisk marknadsföring. Häxor finns ju inte. Filmen är gjord med väldigt liten budget, inspelad på åtta dagar och stor del av dialogen är improviserad. Minns att jag var så jävla rädd för att se den för jag hade hört att den var jordens läskigaste. Men jag tyckte inte den var så läskig, tyckte den var ganska dålig. Men nu såg jag trailern och slutscenen och insåg att det nog är dags att ge den en andra chans. Den här filmen är ju en fantastisk idé. Klart sevärd!

Glad lördag!
Nina

Kommentarer
Postat av: Vanda

Jag såg den i bussen upp till Torpshammar med min Doctusklass, och alla tyckte att den sög. Jag tyckte den var skitbra! Just för att själva "hotet" i massor av dagens skräckfilmer är så himla överexponerat, det är mest explicit, köttigt våld som är äckligt. Men inte sådär så det kryper i skinnet utan mest så man mår lite illa. Det är det som känns så genialisk med BWP, man fattar inte ens vad det är som händer, och det är det som är det läskiga. Det gillar jag med "Alien" också, en annan gammal skräckis. Man vet att det finns ett monster men man ser det aldrig.

2012-01-14 @ 15:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0