Sällskap i mjölet

Hej vänner!
Häromdagen blev jag hemskt sugen på kafferep. Så Nina och jag bakade en morotskaka med limeglasyr. Den blev fantastiskt god. Men innan det, när den stod och myste i ugnen och vi glada i hågen skulle göra glasyr, hittade vi invånare i florsockret. Små mjölbaggar. Och larver.
Såna här! Mmm!
Vi är ju vegetarianer bägge två så vi slängde den förpackningen. Och skuttade till Konsum och köpte nytt florsocker. Det var inte så farligt! Men dagen därpå, när jag upplyst min familj om situationen, och det blev dags att gå igenom skåpet för att se om fler mjölpåsar var invaderade, så vaknade en härlig känsla i mitt inre.
Jag har en såndär irrationell fobi för larver. Och när min kära bror glatt meddelade i vilka påsar det bodde kryp blev jag så besvärad att jag fick springa ut ur köket. Jag vet inte varför men gud vad de fyller mig av obehag! Larver alltså! Hur de slingrar och rör sig och är och ååh jag får rysningar och blir så äcklad och det kryper i skinnet. De är det enda som kan få mig att skrika och hoppa baklänges trots att de egentligen är harmlösa. Men fyy vad jag inte tycker om dem. Huvva.
Hundar är en annan femma. De vet jag ju är ute efter att döda.
Ewwwwwwwwwwwwww från Vanda

Kommentarer
Postat av: Nina

Åh fy jag kräks

2012-01-22 @ 12:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0