måndagsmysterium

Kära läsare!
Veckans tema är "mysterium", och min första tanke när jag hör ordet är "guds mysterium", men det är inget jag brukar ägna så mycket tanke åt, och således kommer inte heller dagens inlägg handla om det.

Jag är egentligen av den uppfattningen att något sådant som olösliga mysterium finns inte, allt har en logisk förklaring. Så torr är alltså jag, det trodde ni inte va. Eller, visst finns det väl saker som vi aldrig någonsin kan få grepp om, men är det det som kallas mysterium?

Nå, efter att ha grävt lite i mitt inre har jag kommit på några grejer som ju faktiskt är sanna mysterium. För mig. Tror det blir en fin liten lista.
Skåda!

Varför försvinner hårnålar spårlöst så fort man tagit ur dem ur håret?
Varför kastar jag om bokstäver när jag skriver?
Hur kan en kjol som var alldeles lagom lång när jag var sexton plötsligt kännas så fruktansvärt kort?
Varför kommer gröna linjens tunnelbanor alltid två minuter för tidigt vid slussen?
Varför blir man olyckligt kär?
Varför är rymden så himla stor och när tar den slut egentligen?
Varför är chips så gott när det är så onyttigt?
Varför är fiskleverolja så äckligt när det är så nyttigt?
Varför täcker igelkottar sig själva med saliv när de känner en helt ny, obekant smak?
Varför går inget bättre än "igelkottens år" på tv en måndag?
Vad händer när man dör?
Varför är Jesus Christ Superstar så himla töntigt översatt?
Hur kan vi påstå att vi vill ta hand om jorden när våra tågbiljettpriser är betydligt mycket högre än flygpriserna?
Varför är franska så svårt?
Varför försvinner så många sockor i tvätten?
Hur kan folk påstå att världen är jämställd och att näe nu får väl de där feministerna ta och lugna sig?
Varför är vissa djur, tex detta:

så fruktansvärt fula?
Varför är vi så fixerade vid utseende?

Se! Mysterium finns visst.
Nu ska jag lägga mig, för att vakna upp till ett annat mysterium, varför i hela friden jag jobbar på nummerupplysningen.
Nina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0