lördagspizza

Idag lagade jag middag. Jag bestämde mig för att göra pizza på de få grönsaker jag fann i kylskåpet. Och lite annat också såklart.

Jag tänkte att äh palla pizzadeg, och kavlade ut smördeg mycket tunt. Samtidigt lät jag auberginen chilla lite i ugnen så den skulle vara mjuk och så på pizzan sen.
Sen lade jag på tomatsås, paprikapesto, färsk paprika, gul lök, vitlöksstekta champinjoner som var kvar sen lunchen, auberginen som jag hade glömt bort lite så den var ganska bränd. Och riven ost. Och halloumibitar.
Lade in pizzan i ugnen, och började på pizza nummer två.
Vitlök hade fulländat den, men jag hittade ingen. Ack, så jag sörjde.
Sen var det dags att duka.
Sen var pizzan färdig. Men inte tillräckligt vacker för att kvala in här.
Så med det tar jag farväl för i kväll! Vi ses i början av nästa vecka, då med ett nytt, oh så spännande tema! Det ni!
Puss
Nina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0