Petunia

Guilty pleasures alltså. Jag fick också lov att fundera för att komma på någonting lagom pinsamt och roligt. Men sen kom jag på någonting som verkligen är en guilty pleasure för jag skäms verkligen över det! Här kommer det:

Jag spionerar på grannarna.

Vi har ju både ett gårdshus och ett på andra sidan gatan, så jag har grannar åt två håll. Och jag har världens koll på dem. Jag sitter gärna och sträcker på halsen som en riktig radhuskärring och spekulerar högt: "Men vad gör han? Han går liksom fram och tillbaka och skakar på huvudet! Undrar om han dansar? Eller bråkar han?". Jag vet vilken granne som bor ovanpå kontoret där han sitter på natten fast det är en kvinna som brukar sitta där om dagarna. Jag vet vilket par som har ett litet barn som leker med klossar och brukar fika på balkongen. Vilka som brukar bråka så det låter genom väggarna. Jag lägger allt på minnet! Och åh vad spännande jag tycker det är. Men jag hatar egentligen när folk sitter och skvallrar om grannarna. Puh!

Själv har jag inte en tanke på att folk skulle kunna spionera på mig. Sova naken med gardinen uppdragen, det kan man väl göra! Haha. Tänk om någon sitter och spanar in i min lägenhet där på andra sidan gatan. Rätt åt mig. Men värst för dem, tror jag.

Hälsningar Vanda

PS. Rubriken syftar givetvis på Petunia Dursley som spanar över häcken på grannarna. DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0