Världens bästa bok

Kära vänner! Till något skolprojekt i ettan lånade jag en bok av en klasskamrat. Dagen vi skulle ta studenten tog jag motvilligt med den till skolan för att lämna tillbaka den. Det var nämligen den bästa boken i världshistorien. Det var John Wisemans Överlevnadshandboken.

 

Jag har redan bloggat ett tips från den förut. Men seriöst. Där står hur man överlever i tropikerna, polartrakterna, ute på havet med eller utan gummibåt, hur man flår kaniner eller flätar hyddor, bygger apfällor eller utför en trakeotomi. Allt! Allt man någonsin kan komma att behöva. Vilka växter man kan äta och vilka djur som är farliga. Jag har lärt mig massor! Om man fick välja en enda bok att ha med sig någonstans skulle jag välja den. Då skulle jag vara osårbar.

Vanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0