Still...

Not as gay as Twilight.

Om ni händelsevis inte hänger på memebase, lolpics eller ja... internet, så kanske ni har missat denna extremt vanligt förekommande caption. För er som missat den kan jag visa några exempel på typiska "roliga" bilder på det temat.






Ja... Ni fattar. Man tar en bild som är lite gay och så skriver man att den åtminstone inte är lika gay som twilight! Roligare än så blir det inte! Okej. Det är alltså inte sådär jätteroligt. Men varför irriterar det mig?

Sammanfattning av twilight (det är alltså en bokserie om någon på något sätt lyckats missa det): En kille (Edward) blir kär i en tjej (Bella) för att han tycker hon luktar så gott att han vill dricka hennes blod jättejättegärna. Bella blir i sin tur kär i honom för att... jaa? För att han ser ut som en gud/marmorstaty och hennes huvud snurrar och hennes knän viker sig och hon kan inte andas när han ser på henne. Han är över hundra år och oskuld för han tycker inte om sex före äktenskapet. Bella bor hos sin pappa och lagar mat åt honom för annars äter han bara hämtmat. Edward är manipulativ och skuldbelägger Bella m.h.a. den klassiska härskartekniken "dubbelbestraffning". (Du får inte utsätta dig för fara! Jag är jättefarlig för dig! Jag tar livet av mig om du inte är med mig! Moment 22) Osv. osv. Bella har också en liten fling med Jacob som är vild och varm. Edward och Jacob bråkar lite om henne. Okej, sammanfattning avslutad.

Det som irriterar mig: HUR I HELA HELVETET KAN MAN KALLA DENNA PLOT FÖR "GAY"?!?! Jag tycker den känns som den stockkonservativa heteronormens våta dröm! Det finns många många sätt att beskriva den på men "gay" är inte ett av dem! Jag är fullt medveten om att "gay" kan användas i andra betydelser än "homosexuell" men med tanke på att bilderna man valt att bifoga med denna caption är ganska gay-gay så är detta inte en hållbar invändning mot denna min kritik. Sådär, internet! Nu när jag kommit med slagkraftiga argument mot detta skämt så litar jag på att dess existens omedelbart kommer upphöra!

PUSS OCH KRAM (no homo!) FRÅN VANDA <3

Kommentarer
Postat av: Nina

ÅH den här texten är så bra och träffsäker! puz

2011-08-03 @ 23:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0