Käraste Chet

Hej hörrni. Veckans tips är ett musiktips!

Någon gång under tvåan upptäckte jag en artist som jag lyssnat på oavbrutret i perioder sedan dess. Chet Baker tröttnar jag visst aldrig på. Han var trumpetist och sångare, och det är hans sång jag fastnat för. Han spelade och sjöng, som många av er säkert vet, jazz. Västkustjazz eller cool jazz, för att vara exakt. Hans lätta tenorstämma är så full av känsla, och jag vet ingen som sjunger de klassiska jazzlåtarna som han. Alltså. Upptäck honom om ni inte gjort det. Den sammetslena stämman är för vacker för att missa.

Här har ni ett smakprov. Åh den mannen.

Puss
Nina

Kommentarer
Postat av: Vanda

han hade ett tragiskt liv och en tragisk död också! vetskapen om det gör ju stämman än mer bitterljuv!

2011-07-17 @ 17:34:12
Postat av: Nina

Ja, visst är det väl så!

2011-07-17 @ 23:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0