Nässkölj

God jul kära vänner!

Jag har precis varit sjuk i en vecka. Hemskt tråkigt. Jag har ägnat mig åt att googla huskurer och testa. Och någonting jag verkligen kan rekommendera för en snorig, täppt och ledsen näsa är en sköljning med koksaltlösning. Det är superlätt. Lös en tesked salt i en halvliter rent, 37-gradigt vatten. Sedan ska man egentligen hälla in det i näsan med en såndär funky liten vattenkanna...



...men jag googlade och på Flashback sades det att man lika gärna kan "snorta in lösningen ur handflatan". Så det gjorde jag. Hällde upp lite i handen, doppade ned näsan i det och snörvlade upp alltsammans, upprepade några gånger, och stod och snörvlade tills det började smaka salt i munnen. Det lär vara hälsobringande och nyttigt och jag vet inte hur, men det var skönt i alla fall! Jag var rädd att det skulle kännas otäckt, som en kallsup, men det gjorde det inte alls. Har man precis rätt salthalt på vattnet ska det inte göra ont. Rekommenderas!

Vanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0