lista en gång till!

 

Precis som Vanda tänkte jag fylla i en sån här strålande lista, jag tar samma så får ni se hur lika eller olika våra år varit!

 

Sammanfattning år 2011

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja! Jag besökte bland annat nya städer, jobbade på nya jobb och började läsa på universitetet. Och jag såg Jakob Hellman live!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag kan inte minnas att jag hade några nyårslöften. Så himla bra, då slipper man vara rädd att bryta dem.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nepp, inte så vitt jag vet!

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej

5. Vilka länder besökte du?

Indien, Schweiz, Tjeckien, Tyskland och Frankrike.

Utförlig beskrivning finner ni som ni kanske vet två inlägg ner.

6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
En egen lägenhet och ett bättre jobb skulle väl sitta fint ja.

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
Jag tänkte skriva "när jag tog studenten!" men när jag tänker efter så minns jag inte vilket datum det var, haha. Men tiden just innan studenten kanske. När klassen var som tajtast och alla bara tyckte om varandra och det var just så löjligt fint som innan ett uppbrott och man liksom upptäckte människorna på nytt. Ja det var fint. Fast om jag alltid minns det är ju frågan. Nu minns jag det i alla fall.

8. Vad var din största framgång 2011?
Oj jag vet inte! Tycker jag var bra som gick ut med så pass bra betyg att jag nog inte behöver skriva högskoleprovet, att jag fixade ett första jobb och att jag gjorde saker jag tyckte var läskigt. Det är bra tror jag. Haha och den fantastiska repliken av Björks svanklänning, som jag sydde i april är ju en bedrift!

 

 


9. Största misstaget?
Äsch jag vet inte. Jag har väl gjort ogenomtänkta och dumma grejer men det var nog bra på sitt sätt. Jag kan ångra att jag hoppade av svenska c två veckor innan kursen var slut. Men vad gör väl det nu egentligen.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Under slutet av sommaren och början av hösten var jag sjuk varje månad, men det gick över! Jag skar även av en bra bit av min hud när jag rakade benen en morgon i berlin. Sen rakade jag inte benen mer.

11. Bästa köpet?
Filmer och musik. Har aldrig köpt så mycket skivor som i år.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Resor! Har rest för alla pengar jag har. Tänkte att jag skulle bygga upp något slags sparkapital under hösten men den klena summan jag haft i lön under hösten har försvunnit läskigt snabbt. Jag tror det är kaffe och vin som är boven.. Vet inte om det är ett tecken på att jag går en trasig kropp och en plågsam död till mötes, att jag kommer dö som Mozart, utblottad i en massgrav vid trettiosju års ålder.. eller om jag kommer leva länge för att jag har ett socialt umgänge. Lite av båda kanske!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Åh ja såklart!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?

Under året som gått har jag faktiskt gjort en spellista med de låtar jag lyssnat mest på! Tänkte publicera, men tog mig en titt på den och"love is a losing game" följs tätt av "il ny'a pas d'amour heureux" så jag tror jag struntar i det. För fullt så dystert var det faktiskt inte även om sån musik faller mig i smaken! Jag lyssnar på musik precis hela tiden och då blir det ju naturligt så att det som jag är med om sker en period då jag lyssnar på en viss musik. Eh ja, ni fattar. Så det är så himla många låtar som jag förknippar med året, men här är några:

Nina Simones That's all I want from you och Just say I love him

Belle & Sebastians I didn't see it coming

Blueboys Sea horses

Säkerts Honung

Jens Lekmans The opposite of hallelujah

Olle Adolphsons Blåst

och Françoise Hardys Ma jeunesse fout le camp

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag vet inte, faktiskt. I perioder har jag nog varit ledsnare. Och gladare också! Så bra var det svaret.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Alltså jaa. Måste nästan säga "tränat". Man mår ju himla bra av att träna. Kanske kan börja träna nästa år.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig över att jag inte är tillräcklig. Ägnat energi åt onödiga saker. Heh ja.


18. Hur tillbringade du julen?
Med min familj. Och på mitt jobb! Wooh.

19. Blev du kär i år?
Ja

20. Hur många one night stands?
Äh

21. Favoritprogram på TV?
Jag har inte tittat på tv på tv, men jag har kollat på serier på nätet! Glee följde jag i våras men tröttnade. Kanske för att jag tog studenten och inte de. Vet inte. Pan Am började jag kolla på när det kom och jag tycker hemskt mycket om det fast det verkar ju som att det inte kommer finnas kvar så länge till.

 

 

Alltså kläderna och kvinnorna. Den är fin. Senaste månaderna har jag även kollat på Greys Anatomy.


22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Haha nej det tror jag väl inte. Är tillräckligt gammal för att inte hata folk jag bråkar med, och inte tillräckligt insatt i politiken för att kunna dra till med nån på det området.

23. Bästa boken du läste i år?
jag läste Camus Främlingen för första gången och den var ju väldigt bra. Försöker fundera på vad jag läst, har inte läst så mycket som jag önskat men jag har haft annat för mig. Men jo! Har ju läst en massa Paul Auster. Här och här har jag skrivit av två av dem. Men Främlingen var ju bättre, så klart. Men det vet ni nog.

24. Största musikaliska upptäckten?

Har börjat lyssna på massa ny musik det här året. Men de största är nog Jens Lekman och Säkert! Och Nina Simone började jag lyssna på på allvar i vintras. Förstår inte hur jag kunnat missa dem så länge. Och Beach House började jag lyssna på i somras, tyckte det var världens bästa band ett tag, men lyssnade på deras album varje morgon på väg till jobbet så nu tänker jag bara på tidiga morgnar på väg till ett hemskt jobb, karlavägen nästa och sen jungfrugatan, och många timmar instängd på kontor. Så jag kan inte riktigt lyssna på Beach house längre. Det är tråkigt.

Och herregud, höll på att glömma. Under året har jag på allvar upptäckt svenska folkvisor. Och det är en väldigt bra upptäckt!

25. Något du önskade dig och fick?
Ett sommarjobb! Och fina resor med fina vänner. Som ju inte varit möjliga utan sommarjobbet, så det var väl en himla tur att jag fick det, även om jag förlorade beach house, haha.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Ja det är väl klart. Men så är det kanske alltid.

27. Årets bästa film?
Har inte sett någon ny bra film i år tror jag. Skulle väl vara senaste Twlight i så fall.

<3<3 Team Edward!! <3<3

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Jag var i paris! Jag var på mässa och lyssnade på en skicklig organist, jag sov i notre dame och åt trerätters middag.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, jo det finns det väl.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Lite såhär:


31. Vad fick dig att må bra?

Mina vänner

32. Vilken kändis var du mest sugen på?



Såklart.


33. Vem saknade du?

Jag saknade Ellinor jättemycket när hon inte var i sverige, även om det bara var två månader stockholm var utan henne! Och Ylva saknar jag väldigt mycket, har inte sett mycket av henne alls den här hösten. Det trodde jag inte. 

34. De bästa nya människorna du träffade?

Med risk för att glömma någon och göra bort mig big time svarar jag att jag inte träffat och lärt känna några nya människor i år. Däremot har jag stiftat nämare bekantskap med två personer jag träffade förra året!

 

Löjligt matchade. Gulle.


35. Det bästa minnet?

Ett sånt har jag nog ja. Kanske flera. Minns nätter och dagar på min balkong och i trädgårdar och i andra städer men vilket som är det allra bästa? Nej det vet jag inte.

 

 

Och det var mitt år! Grejen med såna här listor är att de nog är mest spännande för en själv, får en att försöka komma ihåg sånt man glömt och det är bra. Men men!

 

God jul i alla fall! Hoppas 2012 blir fint för er,

Nina


Kommentarer
Postat av: Karin

Så löjligt matchade var vi faktiskt inte. Han hade ingen intellektuell polotröja på sig, t.ex.

2011-12-29 @ 19:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0