2011, nådens år

Det finns mycket jag skulle kunna skriva om 2011. Mycket jag helst vill glömma och mycket jag kan bli sentimental över. Det har varit helt jävla outhärdligt ibland och väldigt väldigt fint ibland, kan inte riktigt säga om det var bra eller inte. Men jag har ju den gamla goda nyårslistan som jag brukar göra varje år, från bilddagboken. Så den ska jag såklart fylla i i år också!



Sammanfattning år 2011

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja det gjorde jag.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag tror faktiskt inte jag hade något, men har hållit alla löften jag slutit med mig själv i år.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nja, men en väldigt avlägset bekant, Tracy, fick en dotter. Amy heter hon. Grattis!

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej

5. Vilka länder besökte du?
España

6. Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
En egen lägenhet. Ett bättre jobb.

7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
Vet inte.

8. Vad var din största framgång 2011?
Det känns som att jag kommit framåt i livet. Som att jag både är på väg någonstans och trivs väldigt mycket med var jag är just nu, på samma gång. Det är bra!

9. Största misstaget?
Att räkna med att jag kunnat tenta upp saker på Komvux. Jag borde ha tentat av dem i trean istället.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Blev sjuk förra veckan och är snart frisk. Men det är nog allt!

11. Bästa köpet?
Är lite osäker, har försökt att shoppa väldigt lite i år. Men köpte ett par manchesterbyxor som jag trivs superbra i!

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Säkert mat, fika, godis och liknande. Hahah. Skoj!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jadå! Många saker!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
"Come give me love" av Ted Gärdestad och "Home" med Edward Sharpe and the Magnetic Zeroes, tror jag.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Jag vet inte, jag vill nog inte ångra någonting med året. Det känns som jag gjort vad jag kunnat, liksom.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Svarar samma som ovan.

18. Hur tillbringade du julen?
Den är imorgon så kan inte svara än!

19. Blev du kär i år?
Ja

20. Hur många one night stands?
Definitionsfråga.

21. Favoritprogram på TV?
Jag har inte tittat på TV i år

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Neej det tror jag inte. Känner inte att jag hatar någon just nu.

23. Bästa boken du läste i år?
Mistakes were made (but not by ME) var intressant!

24. Största musikaliska upptäckten?
Fleet Foxes och Emil Jensen tror jag

25. Något du önskade dig och fick?
EN MENSKOPP! TACK LUDWIG <3 Och ett jobb! Hurra!

26. Något du önskade dig men inte fick?
Ekonomiskt oberoende. Heheh.

27. Årets bästa film?
Deathly Hallows part II, givetvis. Aah <3

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Jag var klasslärare för en tvåa på Högalidsskolan... Sedan åkte jag och träffade SKG. Vi bakade pizza, spelade Mario Kart och tittade på Idol. Det var mysigt!

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Ekonomiskt och ekologiskt hållbar

31. Vad fick dig att må bra?
Mina vänner

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Marilyn Monroe. Mmmhm

33. Vem saknade du?
Benjamin

34. De bästa nya människorna du träffade?
Tom och Ludwig!


35. Det bästa minnet?
Det kommer jag nog inte veta förrän efteråt.

 

Ack känner att det inte blev så uttömmande svar. Men jag vill inte älta det här året. Vi hörs igen om 2012 ok!

Vanda


Kommentarer
Postat av: Nina

ahh listor! hade också tänkt fylla i en sån. best ja göre

2011-12-24 @ 10:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0