Sexigaste mannen resp. kvinnan genom filmhistorien

Hej vänner! Idag tänkte jag förära er vad jag själv anser vara tidernas sexigaste individer som fångats på film. Två fiktiva figurer, vilka dock aldrig skulle vara lika tilltalande om de spelats av några andra. Here goes!

Sexigaste kvinnan: Sugar Cane (Marilyn Monroe) från Some Like it Hot



Våpig och andlös och blond och kurvig. Inga bilder i världen räcker för att fånga hela hennes charm men jag hittar inga youtubeklipp som går att bädda från mitt favoritögonblick med Sugar. Den här bilden är precis därifrån hur som helst! Se Some Like it Hot, helt enkelt. Hon är betagande.

Sexigaste mannen: Doktor Frank N. Furter (Tim Curry) från The Rocky Horror Picture Show



Alltså. Vad ska jag säga. Hela karaktären är så underbart instabil och divig och självupptagen och åh pärlhalsbandet och den där frisyren, som en trulig tant! Ord känns överflödiga. Titta och njut!

Jag ska iväg och hänga i hooden så jag hinner inte skriva så mycket, men här ser ni vilka som skulle vara mina två freecards ifall jag bara fick välja två. Ack ja.

Vanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0