Tuppen och hönan.

Glad fredag nymössade studenter och andra! Som ni nog förstått är veckans tema "Barndomsminnen", och vi är fortfarande i samma vecka och det är alltså dags för ännu något på samma tema!
Jag (Nina) tänkte återknyta lite till mitt förra inlägg, eller till bilden snarare.

När jag var barn spelade min morfar ofta dragspel. Han satt i hammocken i trädgården och spelade och sjöng medan jag och Klara satt bredvid och torkade efter badet i mormor och morfars simbassäng. Frottén i badrocken skavde lite mot den blöta huden först, men tyget mjuknade efter ett tag. Och håret torkade.
Ibland sjöng min morfar om en tupp och en höna som gick på vägen och plockade grönt gräs. Men så kom höken och tog lilla hönan, och tuppen han grät. Och tuppen han grät.
Och sen dog mormor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0